16 de juny 2015

SÓC COM SÓC (conte curt)



Quina nit més humida i maca...

Ha estat plovent tot el dia;  una pluja fina, d’aquestes que netegen les fulles de les herbes  i les deixen més ufanoses oferint diferents tonalitats de verds. El sol ha sortit entre els núvols quan gairebé no calia, perquè ja era l’hora de donar pas a la lluna.

 I senyors, aquesta és la meva hora preferida.

Surto del cau on visc amb tot confort,  doncs tot el que tinc ho porto a sobre vagi on vagi. Sóc així d’humil.

Veig altres com jo que han tingut la mateixa idea. Uns més grans i altres més petits. El que no sabria dir és si són mascles o femelles perquè en la meva espècie, diuen que som les dues coses alhora. Això no em preocupa gens ni mica ja que trobo que és molt pràctic a l’hora de reproduir-nos.

El que si que em molesta és la injusta fama que tenim els caragols.

Diuen que som rastrers. És que d’una manera o d’altra no es mouen pel terra totes les bèsties que no volen o neden ?

El que em fa sentir més orgullós de ser el que sóc és l’admiració que ens tenen els nens humans quan ens descobreixen. Ens dibuixen de mil maneres i d'infinitat de colors, ja que per poca traça que tinguin, fent una espiral amb una mica de gràcia i unes banyes, ja tenen el dibuix fet. I ens dediquen cançons demanant que treguem les banyes.

Si voleu que us digui... no hi ha rés millor que ser el que sóc.

Que ens mengen?. Doncs sí; però en un ritual d’amistat o festiu.  Que hi ha molts que són llepafils i prefereixen carn o peix? Doncs allà ells. Nosaltres no som cap de les dues coses. O sigui que som especials.
Mireu si som d’importants que fins i tot tenim una festa tradicional pròpia