Ja feia temps que li anava
al darrera. I tossut, no defallia malgrat les seves excuses de noia ben
educada. Ell, insistia, insistia i insistia. Fins i tot va inventar-se
recomanacions que després va descobrir que eren falses. I finalment, per a que la deixés en pau d’una
vegada, va accedir d’anar al seu taller a veure les seves pintures que
prèviament li havia ensenyat en fotografies de molt mala qualitat, segons ell.
Va dir-li que aniria cap a
dos quarts de quatre de la tarda i es va apuntar una adreça prop de la plaça de
toros Monumental de Barcelona.
A l’hora en punt i amb ganes
d’enllestir el compromís, prem el timbre
i... no s’ho podia creure !!!. El personatge en qüestió, obre la porta
amb un batín estampat en
arabescos de coloraines que el podria dur l’Arturo Fernández en una pel·lícula
espanyola dels anys seixanta.
Així de resquitllada, en una habitació que tenia la porta oberta, veu una ampolla de xampany dins una
glaçonera i dues copes al costat; tot
estudiadament col·locat en una tauleta baixa de fòrmica.
-Si he de veure els quadres,
hauràs d’obrir més llums-, li diu. Realment, en tot plegat, veu la preparació
d’un Don Juan de pa sucat amb oli. I
per a fer conjunt amb l’escenografia, les parets eren plenes d’ uns quadres
horribles. No s’equivocava amb el judici que ja tenia fet veient les imatges en paper.
Va obrir més llums i, encara
pitjor. Aquelles “obres d’art” eren indescriptiblement dolentes . I a sobre,
ell, dient que es sentia deixeble de
Matisse i de Picasso.
Una altra ja se’n hauria
anat al primer cop d’ull de tot el panorama. Però no... la seva educació de col·legi
de monges li manava seguir mirant una
per una aquelles teles mal embrutades.
En això, nota una ma,
seguida d’un braç, que es posa a sobre d’una de les seves espatlles, com a fent
veure que la guiava per admirar les seves meravelles.
Sent que el te massa prop.
Tan a prop que li demana, sis plau, que s’aparti i que li deixi mirar al seu
aire ja que és el que havia anat a fer. Això últim recalcant-ho bé.
I aquí van començar els
despropòsits.
- Estic enamorat de tu. Et
somnio cada nit. No et puc treure del cap. Quan pinto penso que m’estàs
mirant.... Ets la meva musa !!!
Es treu la bata, que la deixa
caure al terra, i es queda amb calçotets estampats de lleopard, alhora que
intenta abraçar-la i petonejar-la.
Fins aquí hem arribat,
pensa la musa. La humiliació com a
professional i com a dona va ser majúscula. S’havia cregut , que cauria rendida
pels seus encants ?
Agafa la bossa i li diu que
el seu marit l’està esperant al carrer i que li explicaria fil per randa el seu
comportament.
Naturalment, el seu marit no
l’esperava al carrer ni li hauria explicat res, no fos que es fes una idea
equivocada del que és un taller d’artista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada